You are here

Strategie

"Fenego vertaalt uw bedrijfsstrategie naar een digitale commerce strategie."
Door Niels Trescinski
Commerce Architect

Online aanwezig zijn is veel meer dan een webshop up-to-date houden. Een oogstrelend design en relevante content is maar een begin. Een goede webwinkel werkt, is aangepast voor elk type toestel en brengt de bezoekers zonder veel omwegen naar de juiste informatie. Je moet op elk ogenblik relevante en gepersonaliseerde content kunnen aanbieden via de juiste kanalen. Fenego denkt met u mee en vertaalt uw bedrijfsstrategie naar een digitale commerce strategie.

De transformatie naar een omnichannel marktbenadering vraagt professioneel advies. Fenego heeft alle expertise in huis en bekijkt samen met u de online verkoopdoelstellingen. Vervolgens stellen we samen een actieplan op en begeleiden we u doorheen de verschillende fases. Evolueren naar een omnichannel organisatie heeft immers ook een grote impact op uw organisatie, processen, afdelingen en medewerkers. Wij helpen u met uw digitale strategie en vertalen deze vervolgens naar concepten, bedrijfsprocessen en IT-architectuur.

Strategische consulting

De juiste doelen vooropstellen. Daar beginnen we mee. Of u nu van nul start of uw huidige tools naar een hoger niveau wilt tillen. Wat verwachten uw klanten? Welke rol moet de webshop vertolken binnen uw globale marktbenadering? Welke kanalen gebruiken uw potentiële klanten? En wat is uw value proposition?

 

We bekijken niet enkel de kansen maar ook de struikelblokken. We leren u en uw bedrijf kennen: de producten die u aanbiedt, uw positie in de markt, uw diensten en ambities. Staan alle neuzen in dezelfde richting? Dan vertalen we uw wensen naar een strategische business case.

Functionele consulting

Wat verwachten uw klanten? Hoe kunnen we de customer experience zo aangenaam en efficiënt mogelijk maken? Moet er een ‘Mijn omgeving’-zijn waarin uw klant een wishlist kan opstellen, bestellingen kan traceren of facturen kan downloaden? Moet er tijdens bepaalde momenten een chatvenster in de rechterbenedenhoek springen zodat uw medewerkers eventuele vragen van klanten onmiddellijk kunnen beantwoorden?

 

We organiseren verschillende workshops om samen met u de functionele vereisten te definiëren en gieten daarna alle wensen in een schematische blauwdruk. Deze funderingen vormen de basis en geven een eerste vorm aan uw e-commerce strategie.

Technische consulting

Zodra u strategische en functionele keuzes heeft gemaakt, schakelen we onze IT-experts in om uw omnichannel doelstellingen technisch te ondersteunen. We laten al uw bestaande en nieuwe back-end datasystemen (CRM, ERP, PIM) perfect met elkaar communiceren en integreren. Wijzigt u bijvoorbeeld de prijs, kleur of afmetingen van een bepaald product in het PIM-systeem, dan verandert dat ook automatisch in uw webshop. Door deze naadloze integratie van verschillende systemen kunt u zich focussen op uw core business. 

 

We denken op lange termijn met u mee en geven advies op vlak van hosting, server capaciteiten, managed services en beveiliging zodat de technische oplossingen mee evolueren met uw business.

UX consulting

Met een user experience design of kortweg UX design stellen we de gebruiker centraal in het ontwerpproces. We blenden de consumentenbehoeften met de bedrijfsdoelen, de technische eisen en werken op die manier aan een optimale gebruikerservaring.

 

Tijdens design workshops bespreken we samen de verschillende behoeftes, doelen en prioriteiten. We visualiseren de user interface en navigatieflow via wireframing op basis van de applicatie, de doelgroep en verschillende taken. We tonen u onder andere de verschillende navigatiemogelijkheden en contentblokken om u een idee te geven over hoe uw webshop er in de toekomst zal uitzien. Onze webdesigners gebruiken deze blauwdruk later als basis en laten er dan hun creativiteit op los.

Onze aanpak

Traditioneel, agile of scrum? Afhankelijk van uw wensen en project stellen we samen - op een open en transparante manier en binnen het afgesproken timeframe - de juiste roadmap op. Onze projectmethodieken zijn gebaseerd op weldoordachte, intensieve en interactieve workshops waarin we samen alle noden en prioriteiten bundelen. Welke aanpak u ook kiest, we komen altijd tot een overzichtelijke en complete leidraad zodat de implementatie zo vlot mogelijk kan verlopen.

 

Nood aan advies voor uw omnichannel implementatie? Neem vrijblijvend contact op voor een afspraak met één van onze consultants.