You are here

Groei

"Zodra uw webshop live is, start een fase van constant optimaliseren."
Door Nick Janssens
Commerce Consultant

Zodra uw commerce project live is, start een proces van constant optimaliseren. Het vergt bovendien heel wat tijd en energie om relevante bezoekers - zowel bestaande als nieuwe - naar uw website te laten surfen. Dankzij SEO en SEA kunt u hoog scoren op zoekmachines. Fenego begeleidt u desgewenst zelfs bij het opzetten van verschillende testmethodes om de customer journey te optimaliseren. Verder kunt u ook nog inspelen op persoonlijke behoeftes. Prediction models helpen u om te voorspellen wanneer het bijvoorbeeld het ideale tijdstip is om uw voorraad te vergroten. Kortom, we bieden advies op maat om de vastgelegde doelstellingen (KPI’s) te behalen en uw merk aanzienlijk te versterken.

Search Engine Marketing

Zodra uw commerce platform gebouwd is, wilt u graag relevante bezoekers over de digitale vloer krijgen. Potentiële klanten moeten immers bij u terechtkomen, niet bij uw concurrent. Zoekmachineoptimalisatie of search engine optimalisation (kortweg SEO) laat uw website beter scoren in de organische zoekresutaten. We verlenen advies omtrent content, structuur en techniek om uw merk meer zichtbaarheid te geven en de juiste bezoekers aan te trekken. Samen komen we vervolgens tot een proces om de voorafbepaalde doelen te bereiken. 

 

Wilt u op korte termijn hoge rankings halen? Onze marketingexperts zijn ook gespecialiseerd in SEA of Search Engine Advertising. Nadat we samen de verschillende doelen opgesteld hebben, werken we aan een stappenplan om geïnteresseerde bezoekers op het juiste moment naar uw website te brengen. Via een overzichtelijk dashboard krijgt u op elk ogenblik inzicht in de resultaten en kunt u desgewenst bijsturen. 

Measure & Testing

Als uw webshop up and running is, stopt het niet. Constant bijschaven is een must. Perfectie is het ultieme doel. Tijdens de strategische workshops hebt u verschillende keuzes gemaakt. Soms uit ervaring, soms uit buikgevoel. Waren die beslissingen de juiste? Dat merkt u pas echt als uw website live is.

 

Door uw pagina’s constant te testen en te evalueren kunnen we continu verbeteren. Onze consultants gebruiken verschillende testmethodes om de gebruikerservaring te perfectioneren. Via remote unmoderate tests kunnen we onder andere taaktijden, foutratio’s en tevredenheidsscores verkrijgen. A/B testing maakt het mogelijk om varianten te kiezen die de hoogste conversies opleveren en via kliktesten ervaren we hoe bezoekers op uw website navigeren. Met deze resultaten en inzichten weten we onder andere welke call to actions het best werken en welke content uw doelgroep het liefst smaakt. Wat leveren uw inspanningen op? Van waar komen uw bezoekers? Wat doen ze op uw website? Meten is weten.

Personalisatie

Personalisatie is veel meer dan uw klant met zijn of haar voornaam aanspreken. Doe wat met de informatie die u ontvangt uit eerdere bezoeken of bestellingen. Wijs de weg naar relevante content en aanbiedingen op maat. Kent u de locatie van een potentiële klant? Speel er op in. Surft hij voor de derde keer naar een bepaald product? Bied dan automatisch een korting aan om ‘m over de streep te trekken. Analyseer de bestelhistoriek om de homepage of e-mailcampagne te personaliseren. Of maak gebruik van weersvoorspellingen om relevante producten in de schijnwerpers te plaatsen. Kortom, maak gebruik van de veelvuldig aanwezige data om een potentiële klant te verleiden, overtuigen of adviseren.  

Data Science

Data verzamelen is niet moeilijk. De kunst is om deze te vertalen naar bruikbare informatie. Onze data scientists hebben heel wat ervaring opgebouwd op vlak van prediction models. Hierdoor krijgt u meer inzicht in uw klanten en hun aankoopgedrag. 

 

Dankzij prediction models weet u bijvoorbeeld welke producten u uw klanten moet tonen wanneer ze een eerste item in hun winkelmandje leggen. Zelfs nadat een klant een bestelling geplaatst heeft, weet u hoe groot de kans is dat hij alsnog zal annuleren. Wedden dat uw magazijniers dankbaar zijn voor deze informatie? 

 

De mogelijkheden van deze prediction models zijn eindeloos en dienen niet enkel gericht te zijn op uw klanten. Het is bijvoorbeeld ook perfect mogelijk om een toekomstige server load te voorspellen of te achterhalen wanneer u uw voorraden moet vergroten. Met behulp van de juiste tools maken we betrouwbare en onderbouwde rapportages waar u heel wat inzichten - maar dus ook opportuniteiten en meer business - kunt uithalen. 

Onze aanpak

Fenego heeft een multidisciplinair team van specialisten in huis. We werken aan een maximaal rendement op uw marketingbudget. Om de kwaliteit en timing te garanderen doen we alles met gepassioneerde, eigen experts. Heeft uw omnichannel project een fikse boost nodig? Vragen over één van onze diensten? Neem vrijblijvend contact op voor een afspraak met één van onze professionals.