You are here

Implementatie lingerieshop Rigby & Peller

 Een unieke shopervaring met virtuele assistent.

Het Belgische Van de Velde NV is een grote naam op het vlak van luxueuze lingerie voor vrouwen. Met eigen topmerken zoals Marie Jo, PrimaDonna en Andres Sarda zette het bedrijf in 2012 ruim 182 miljoen euro om. Via het online stylingconcept Rigby & Peller wil Van de Velde haar succes ook over de landsgrenzen heen uitbreiden. De lingeriespecialst stelde Fenego aan voor de implementatie van een groots commerce platform.

Voor Van de Velde is het belangrijk om persoonlijk advies toe te voegen aan het online shoppen.

Benieuwd naar de mogelijkheden van Intershop?

Van de Velde richtte haar pijlen in 2012 op de Duitse markt met de webwinkel Rigby & Peller. Het was de allereerste stap in een omnichannel marktbenadering. Het doel? Een succesvolle webshop uitbouwen met zo’n 14.000 verschillende luxueuze lingerieproducten.

Unieke online winkelervaring

Van de Velde staat in België gekend voor haar kwalitatieve lingerieproducten en uitmuntende in-store service. Bij lingerie is het immers niet eenvoudig om de juiste vorm en maat te bepalen. Voor haar omnichannel aanpak was het dan ook van groot belang om ook online een persoonlijke service te kunnen aanbieden. Een andere uitdaging was het beheer van verschillende producten en diverse merken in één platform.

Intershop 7.2

Het eerste contact tussen Philippe Vertriest - Business Development Director van Van de Velde - en Fenego dateert van 2012. Nog geen jaar later rolde Fenego een verzorgde webwinkel uit op basis van het krachtige Intershop 7.2.

Om ook online een persoonlijke aanpak te kunnen bieden, werkte Fenego een stylingfunctie uit waarmee klanten de juiste lingerie kunnen kiezen op basis van hun persoonlijke voorkeur, lichaamsvorm en gelegenheid (bijvoorbeeld bruidslingerie). Achteraf krijgt een potentiële klant ook telkens bijhorende accessoires of gelijkaardige lingeriesets voorgeschoteld.

Fenego heeft voorts ook nog wish lists en vergelijkende tabellen geïntegreerd. Om het de klant zo eenvoudig mogelijk te maken, is Rigby & Peller bovendien geoptimaliseerd voor mobiele toestellen. Daarnaast heeft de webwinkel een Trusted Shops-certificaat verkregen waardoor nieuwe klanten kunnen uitgaan van een veilige betaling en garandeerde levering.

Mission: 

Bouw de webshop Rigby & Peller uit en voorzie een unieke shopervaring met virtuele persoonlijke assistent.

Solution: 

Creëer een B2C-omgeving op basis van Intershop 7.2
Integraties: Inriver (PIM), M3, Amazon Cloud Service, Selligent Interactive Marketing, Ogone en Camel
SEO optimalisatie
Zoekfunctie: Apache Soir
Google Analytics tracking
Online shop url: www.rigbyandpeller.de

Result: 

Een succesvolle webwinkel voor pc en mobiel met een unieke UX, een virtueel pashokje, persoonlijk aankoopadvies, interessante suggesties en een Trusted Shops-certificaat.