You are here

Fenego zet IGO Promo online op de kaart

Kevin Box
Commerce Consultant

IGO Promo is al ruim 70 jaar marktleider op het vlak van relatiegeschenken en bedrukte promo-artikelen. Het Nederlandse bedrijf, met vestigingen in meerdere Europese landen, gelooft dat ‘The Experience of Giving!’ relaties bouwt en versterkt. Om haar omnichannel strategie verder uit te bouwen, deed IGO Promo een beroep op Fenego en Intershop.

Met Intershop bouwt IGO Promo haar omnichannel strategie verder uit.

Kevin Box
Commerce Consultant
Benieuwd naar de mogelijkheden van Intershop?

De papieren catalogus mag dan nog wel haar werk doen, IGO Promo wil niet stilstaan. Om haar bedrijfsprocessen en printmogelijkheden verder te laten groeien, nam IGO Promo jaren geleden al contact op met Fenego. Na enkele strategische workshops besloten IGO Promo en Fenego samen om een omnichannel marktbenadering op poten te zetten met behulp van Intershop.

Offline versus online

De eisenbundel van IGO Promo was uitgebreid. IGO Promo-klanten moeten zowel offline (in de catalogus) als online (via de webshop) toegang krijgen tot meer dan 6.500 producten. Eén van de belangrijkste opmerkingen van IGO Promo was dat de nieuwe website en webshop herkenbaar moet blijven voor klanten. Een andere vereiste was dat IGO Promo de data tussen de verschillende verkoopkanalen via hetzelfde PIM-systeem wil beheren.

Zichtbaarheid vergroten

Fenego werkte een gebruiksvriendelijke oplossing uit op basis van Intershop Enfinity Suite 6.4 en een Oracle-database. Omdat klanten heel wat producten uit de catalogus kunnen personaliseren, voegde Fenego ook een module toe waarmee de klant in enkele muisklikken producten met eigen bedrijfslogo kan genereren. Met LogoView helpt IGO Promo de klant om nog beter een persoonlijke keuze te maken uit het brede assortiment. Het werkt erg eenvoudig. Na uploaden van het eigen bedrijfslogo ziet de klant meteen het mooie resultaat van zijn logo op alle promotieartikelen. Tenslotte zorgde Fenego ook nog voor een gebruiksvriendelijke check-out én goede resultaten in zoekmachines.

Lees hier meer over de migratie naar Intershop 7.5.

Mission: 

Maak IGO Promo online zichtbaar met een gebruiksvriendelijke webshop. Geef de bestaande website een make-over en verbeter de vindbaarheid in zoekmachines via SEO.

Solution: 

B2B en B2C omgeving
Webshop op basis van Intershop Enfinity 6.4
PIM-integratie
Oracle database
12 Online shop url’s
SEO-geoptimaliseerd

Result: 

Een gloednieuwe, gebruiksvriendelijke webwinkel op basis van Intershop Enfinity 6.4 met heel wat mogelijkheden om producten in enkele muisklikken te personaliseren.