You are here

Bugaboo herontwerpt de online merkbeleving

Betere merkbeleving en klant interactie

Bugaboo staat voor mobiliteit. Het Nederlandse bedrijf opgericht in 1999 met hoofdzetel in Amsterdam verkoopt zijn kinderwagens over de hele wereld en heeft een onmiskenbare merkidentiteit opgebouwd als lifestylemerk voor nieuwe ouders.

Shoppers kunnen de product configurator gebruiken om hun ideale kinderwagen te ontwerpen met hun favoriete design, chassis, stofkleuren en accessoires

Benieuwd naar de mogelijkheden van Intershop?

Bugaboo had een functionerende e-commerce oplossing maar mogelijkheden om het merkimago over te brengen waren beperkt. Bugaboo koos om die reden voor een krachtig nieuw platform dat zou toelaten om de online merkbeleving te creëren met meer klant interactie.

 

De mogelijkheid voor het wereldwijde merk om de juiste online ervaring in meer dan 50 landen te creëren was van het grootste belang. Bugaboo had nood aan één centraal beheerd platform dat zou dienen als de blauwdruk voor alle lokale webshops. Dit alles gecombineerd met de flexibiliteit om te integreren met de lokale fulfilment partners, lokale productcatalogi en gerichte, land specifieke marketing campagnes te voeren. Omdat Bugaboo ook content heeft om te beheren in ongeveer 70 verschillende talen waren sterke order-, product- en content management mogelijkheden ook uiterst belangrijk.

 

Het Intershop 7.3 platform werd geïmplementeerd om de bestelprocessen en de check-out te ondersteunen. Fenego werkte nauw samen met Bugaboo en de technologie partners. De implementatie omvatte de integratie van Liferay storefront componenten, een API-gebaseerde dienst laag, en een content management systeem. In een best-of-breed benadering werd een online beleving gecreëerd die bezoekers inspireert en prikkelt.

 

De nieuwe e-commerce-omgeving is in 53 landen live gegaan in september 2014. Ze biedt de bezoekers een informatieve en interactieve merkbeleving en de mogelijkheid om lokaal het beschikbare aanbod van kinderwagens, onderdelen en accessoires te raadplegen. Shoppers kunnen ook de product configurator gebruiken om hun ideale kinderwagen te ontwerpen met hun favoriete design, chassis, stofkleuren en accessoires.

 

De nieuwe online aanwezigheid bevat ook een optie om online te kopen in bepaalde landen. In andere markten dient het dan weer als een interactieve etalage, met een eenvoudig te gebruiken kaart die shoppers helpt bij het vinden van de dichtstbijzijnde lokale winkel. Waar gebruikers online kunnen kopen, heeft het nieuwe, vereenvoudigde checkout-proces met meer intuïtieve navigatie de conversiegraad verbeterd . De nieuwe online aanwezigheid heeft ook de algemene naamsbekendheid versterkt.

 

Tenslotte wordt voor maximale flexibiliteit, beschikbaarheid en schaalbaarheid, de oplossing in de cloud gehost.

Mission: 

Integratie Intershop 7.3

Solution: 

Intershop 7.3 ter ondersteuning van bestelproces en check-out

Integratie met cms, API gebaseerde dienst laag

Cloud hosting

Result: 

Eén centraal beheerd platform biedt de mogelijkheid om in meer dan 50 landen de juiste online ervaring te creëren.