You are here

Bouw van omnichannel omgeving ICI Paris XL

Niels Trescinski
Commerce Architect

Met een ontzettend uitgebreid gamma parfums, cosmetica en huidverzorgingsproducten is ICI PARIS XL de beautyspecialist in de Benelux. De parfumketen is goed voor 118 filialen in België, 169 winkels in Nederland en 4 shops in Luxemburg. Voor de uitrol van een professionele, overkoepelende webshop deed het bedrijf beroep op Fenego.

ICI PARIS XL biedt offline diensten ook online aan.

Niels Trescinski
Commerce Architect
Benieuwd naar de mogelijkheden van Intershop?

Advies op maat en bijkomende diensten, dat is het antwoord van ICI PARIS XL op de persoonlijke noden van klanten. Deze gepersonaliseerde aanpak en extra service wil ICI PARIS XL niet enkel offline maar ook online bieden. De beautyspecialist selecteerde Fenego op basis van deze uitgangspunten om een flexibele webshop te bouwen.

Intershop 6.4

Om de webwinkel te implementeren heeft Fenego gekozen voor Intershop Enfinity Suite 6.4. Voor de presentatie van de producten koppelde Fenego het platform aan het centrale systeem van AS WATSON, de eigenaar van ICI PARIS XL. Op basis van de informatie uit de import files zijn alle producten gelinkt aan een categorie en merk zonder tussenkomst van een content manager.

Focus op prijzen en promoties

Omdat prijzen en promoties erg belangrijk zijn voor een retailer zoals ICI PARIS XL, besloot de opdrachtgever om - net zoals in de winkels - te werken met bruto en netto prijzen. Daarnaast wilde ICI PARIS XL haar meer dan 20 unieke promoties ook altijd synchroon laten verlopen, zowel offline als online. Een koppeling met een Oracle-database zorgt dat dit mogelijk is.

Meerdere afleveropties

Zodra een klant één of meerdere producten in het winkelmandje gelegd heeft, biedt ICI PARIS XL drie mogelijke levermethodes aan: thuis bij de klant, in een postpunt of in een ICI PARIS XL-filiaal in de buurt. Voor de tweede optie werkte Fenego een samenwerking met lokale partners (DHL en bPost) uit. De derde mogelijkheid is een mooi voorbeeld van een “buy online pick up in store” optie.

Cadeauverpakking

Daarnaast heeft Fenego ook nog een optie voorzien om een aangekocht product - net zoals in de winkel - te laten inpakken met geschenkpapier. Zelfs een persoonlijke boodschap toevoegen, behoort tot de mogelijkheden. Om snel en veilig te betalen, koos ICI PARIS XL voor een Ogone-integratie.

Ook mobiel

ICI PARIS XL heeft sinds 2013 een geoptimaliseerde website zodat klanten ook heel eenvoudig via smartphone of tablet bestellingen kunnen plaatsen. Via deze mobiele site kunnen klanten in een tik en een veeg producten selecteren, een aflevermethode kiezen en betalen.

Mission: 

Creëer een webwinkel die de gekende offline diensten ook online ondersteunt.

Solution: 

B2C-omgeving op basis van Intershop Enfinity Suite 6.4
Integratie met AS WATSON
Integratie met Ogone
Oracle Database
Zoekfunctie: Apache Solr
Online shop url’s: www.iciparisxl.be en www.iciparisxl.nl

Result: 

Een commerce platform met dezelfde prijzen en promoties als in de winkel, een rits lever- en betaalmogelijkheden en cadeauservice.