You are here

Virtual Reality wordt reality

Kobe Van Reppelen
Commerce Consultant

Sinds 2015 is de hype rond Virtual Reality enkel maar toegenomen. Dit jaar zien we op de E3 de laatstse ontwikkelingen van spelontwikkelaars binnen deze nieuwe technologie. Met Playstation VR springt wereldspeler Sony alvast op de kar.

 

Of we het al dan niet een hype noemen, kan je de opmars van VR niet ontkennen. Meer zelfs, het komt sneller dan verwacht. Of het virtual, augmented of mixed reality via Oculus Rift, Samsung Gear VR of Google Cardboard is, heeft u al nagedacht over de klant van de toekomst, en hoe hij u zal bereiken? Is Virtual Reality enkel relevant voor business to consumer producenten, zoals Sony

 

De startupwereld zit in ieder geval niet stil. Gevoed door een rapport van Goldman Sachs, die een waardering van 80 tot 182 miljard dollar in 2025 toeschrijven. Deze inschatting stelt zowel de hardware- als softwareinvesteringen voor. Wat opvalt is de samenstelling van de softwaremarkt: videospellen nemen ongeveer éénderde van de markt in. De rest wordt verdeeld onder retail, gezondheidszorg, defensie, industrie en vastgoed.

 

De dagen van Second Life, de allereerste ontdekking van virtual reality, liggen ver achter ons. De B2B-markt wordt steeds relevanter. Startups als IrisVR of Augment brengen een realistisch model voor architecten, ontwerpers en bouwfirma's. 

 

Hoe gaat u virtual reality inpassen?

 

Foto via PSFK.com